


Az okoshomokozó 26 alapjátékkal rendelkezik, amelyek támogatják a gyerekek tanulását, fejlődését és szórakoztatását. Az okoshomokozó a művészetet is támogató STEAM oktatásban is használható, mivel egyes programjai direkt az alkotásörömére jöttek létre, használatával fejlődik a képzelet, a szimbolikus ábrázolásmódok, amelyek fejlesztik a vizualizációt, afinommotorikát és a perspektivitást egyaránt. Ezen tulajdonságai miatt sikeres használata a rehabilitáció területén is.

A világ megismerése (évszakok, növények) biztonságos környezetben.

Kognitív játékok a memóriakészség fejlesztésére.

Játékok a képzelet és a kreatív gondolkodás fejlesztésére.

Színek és formák felismerése a vizuális figyelem fejlesztésére.

Izgalmas játékok a szenzoros-motoros koordináció javítására.

Az oroszországi Tomsk városban található AURA központban autista spektrumon szereplő gyerekeket kezelnek. Más eszközök mellett már egy Speciális okoshomokozó modellt is használnak a terápiák során.
A terápiás program 8 egyéni foglalkozást tartalmaz minden gyermek számára, heti két alkalommal, valamint egy további kiscsoportos foglalkozást, hogy a gyerekek szocializálódhassanak. Képzett tanár és pszichológus segítségével a gyerekek megtanulják a koncentrálást, fejlesztik finommotoros készségeiket, kognitív képességeiket, kommunikációs készségeiket, fejlesztik továbbá az érzékszervi és vizuális észlelést, megtanulják kezelni érzelmeiket is. A gyermek életkorától és állapotától függően minden tanuló számára egyéni programot dolgoznak ki. Az okoshomokozó széleskörű játékválasztékának köszönhetően a foglalkozások különféle életkorokhoz és körülményekhez igazíthatók.
Jaroszlav, 10 éves
Jaroszlav értelmi funkciói nem sérültek, de viselkedési problémákkal küzd, így terápiájának nagy része a viselkedés javítására, a koncentráció és a türelem fejlesztésére irányul.
Az óra alatt a fiú finommotoros tevékenységet végez, és megtanul emlékezni a kis mondókákra. A tanárral közösen különféle tárgyakat építenek, fantáziálnak, játszanak. Oktatója gondoskodik arról, hogy Jaroszlav a foglalkozás teljes időtartama alatt fókuszáljon rá és kövesse az utasításait anélkül, hogy elterelődne a figyelme.
Denis, 10 éves
Denisnek egy kis időbe telt, míg megszokta a homokozót. Eleinte megpróbálta a homokot a szájába tenni, vagy elszaladt. Nem tudta, mit tegyen. 4 óra után végre felkeltette a figyelmét a homok, érdeklődött és kipróbálta a homok modellezését. Szereti a homokozóban elrejtett apró kincseket, kedvencei a játékok közül az Évszakok és a Nappal és Éjszaka.
A videóban Denis a Léggömbök móddal játszik. Megpróbál emlékezni a színekre (felrobbantja a megfelelő színű léggömböket az utasításokat követve). Mindkét kezét próbálja használni és igyekszik összehangolni a mozgását (megvárja a megfelelő színű lufit és megpróbálja eltalálni). Ez pozitív dinamika Denis fejlődésében szülei és tanárai szerint is.

73 különböző mozgásszervi és egyéb központi és perifériás idegrendszeri betegségben szenvedő gyermek vett részt interaktív Okoshomokozós csoportfoglalkozáson. Ezen gyermekek több, mint 60%-a agyi bénulásban szenved.
Az eredmény: A gyerekek 90%-nál figyelték meg a motoros aktivitás szintjének növekedését, 75%-uknál pedig a mozgáskoordináció fejlődését. Továbbá a keresési tevékenység mechanizmusa is aktiválódott a résztvevőknél. A tanórák játékos lebonyolítása tovább ösztönözte a gyermekek motoros aktivitását, kedvező alapot teremtve a magasabb mentális funkciók önkényes fejlődésének.
Szociális Rehabilitációs és Integrációs Központ
Varna, Bulgaria
Az intézetbe gyakran érkeznek látogatók a családtagokhoz, ez idő alatt a gyerekek játszhatnak az okoshomokozóval. A játék kedvező hatást gyakorolt a látogatások gyakoriságára. Gyakran tart az intézet a környékbeli óvodák gyermekei számára is programokat. Általában versekkel szórakoztatják az idős bentlakókat és persze nem mulasztják el a lehetőséget, hogy játsszanak az okoshomokozóval.
Ösztönző, hogy egyes ágyhoz kötött betegek már attól jobban érzik magukat, ha nézhetik a gyereket a homokozóval játszani, látni lehet az örömöt az arcukon. A környékbeli iskolák tanulói gyakran betérnek hazafele a központba, hogy interaktív homokozzanak majd Shogi-t (japán sakk) játszanak a lakókkal. Az okoshomokozó bevonzza a gyerekeket a központba, mi több, fontos szerepet játszik a generációk összehozásában.
Yunoki idősgondozó központ
Japán

JÁTÉKOSOK SZÁMA
(max.)
7
10
3
MÉRET (cm)
(magasság x hossz x szélesség)
215 × 116 × 99
236× 153 × 115
275 × 153× 115
SÚLY (kg)
(homok nélkül)
90
113
115
JÁTÉKTERÜLET (cm)
(hossz x szélesség x mélység)
110 x 75 x 18
153 x 96 x 18
153 x 96 x 18
JÁTÉKTERÜLET (m2)
0.92
1.37
1.54
HOMOK (kg)
ajánlott mennyiség
150
220
240
VEZÉRLÉS
beépített kijelző gombokkal
tablet
beépített kijelző gombokkal
tablet
beépített kijelző gombokkal
tablet
MAGYAR NYELVŰ
kezelő felület és programok
igen
igen
igen
Töltsd le ingyenes Okoshomokozó katalógusunkat, és ismerd meg az interaktív játékokat részletesen! Az űrlap kitöltése után kattints a Letöltés linkre és a katalógus azonnal letöltődik pdf formátumban.
Mit találsz benne?
Szerezd be a katalógust most!